Katolicyzm ma własność pionu – odchyleń nie znosi.
Cytaty na nasze czasy:

"Jeśli kiedykolwiek zetkniecie się z chlubiącymi się tym, że są wierzący, że są oddani Papieżowi, i chcą być katolikami, ale nazwanie klerykałami mają za największą obrazę, powiedźcie uroczyście, że oddane dzieci Papieża to ci, którzy są posłuszni jego słowu i we wszystkim go słuchają, a nie ci, którzy czynią zabiegi, by uniknąć wypełnienia jego rozkazów lub aby naleganiem godnym ważniejszych spraw wymusić na nim zwolnienia czy dyspensy tym boleśniejsze, im większe wyrządzają szkody lub zgorszenie. [...]"

(Fragment przemówienia św. Piusa X wygłoszonego do kardynałów na konsystorzu 27 maja 1914 r. - Testament duchowy św. Piusa X)

niedziela, 17 stycznia 2021

Słowo na "dzień judaizmu" w "kościele" pososborowym.

Dziś módlmy się szczególnie, jak co roku, o nawrócenie żydostwa na jedyną prawdziwą Religię - Katolicyzm!

Oremus et pro perfidis Judaeis!

Cały ten cyrk (tzw. "dzień judaizmu w kościele") został zainicjowany na podstawie słów antypapieża Jana Pawła II o "naszych starszych braciach w wierze". Na dodatek ugruntowanych w fałszywym zrozumieniu tzw. ekumenizmu i stosunku do religii niechrześcijańskich, który wynika z heretyckich dokumentów Vaticanum II. Jeśli spojrzymy na sprawę chronologicznie to judaizm rabiniczny narodził się po Chrześcijaństwie. To raczej my jesteśmy starszymi braćmi dla jego "wyznawców". Dzisiejszy judaizm zrodził się z negatywnej i prawdziwie szownistycznej reakcji na Chrześcijaństwo i nie ma nic wspólnego ze starożytną religią mojżeszową. Jest on w zasadzie pierwszym protestem. Dlatego jego wyznawców można nazywać protestantami. Obchody tego dnia są obłędem. Talmudyczny czy też rabiniczny judaizm nie ma praktycznie nic wspólnego z tym starotestamentowym. Ten drugi wyczerpał się z narodzinami Pana Jezusa. Wygasł ze starym Przymierzem. Zawarte zostało nowe Przymierze i to Kościół jest Izraelem a katolicyzm kontynuacją religii mojżeszowej, dopełnionej i kompletnej. I tylko w tym sensie można mówić o korzeniach Kościoła w religii Mojżeszowej. Religii już nieistniejącej. Która jest dzisiaj kontynuowana w nas. W religii która jest uniwersalna nie plemienna. Prawdziwy, chociaż nie zachowany w czystej formie (ponieważ pozbawiony kapłaństwa) "judaizm mojżeszowy" istnieje jedynie wśród małych enklaw Felaszów w Etiopii i Bnej Menasze w Indiach. Judaizm rabiniczny podobnie jak islam były, są i będą IDEOLOGIAMI antychrześcijańskimi. Pozbawione świątyń, ofiary i kapłaństwa nie mogą być nazywane religiami w pełnym tego słowa znaczeniu.

Na zdjęciu powyżej Karol Wojtyła (ps. Jan Paweł II) na "ekumenicznym" spotkaniu modlitewnym z rabinami w rzymskiej synagodze w 1986 r.

Z tej okazji warto przypomnieć, jak bardzo niezgodne z doktryną katolicką jest nauczanie "kościoła" posoborowego w kwestii stosunku do judaizmu.

Zobrazowaniu tego niech posłuży forma dwóch krótkich dialogów…

*****************

Wiara posoborowa a judaizm:

------------------

- Po co ustanowiono w Kościele katolickim dzień judaizmu?

- „Chodzi o uświadomienie i przypomnienie, że dialog jest naturalną potrzebą współistnienia i drogą prowadzącą do wzajemnego poznawania siebie i okazywania sobie szacunku. Z niewiedzy i ignorancji wynika wiele nieporozumień i uprzedzeń.”*

- To prawda. Jednak nie trzeba chyba tworzyć dni dialogu z kimkolwiek aby zrozumieć, na jakich zasadach opierają się relacje międzyludzkie?

- Tutaj chodzi również o coś więcej. „Dzień Judaizmu jest też okazją do przybliżenia katolikom w naszym kraju religii żydowskiej i to nie tylko w wymiarze historycznym. Wspólna refleksja nad sensem egzystencji i wiarą z perspektywy chrześcijańskiej i judaistycznej może się przyczynić do wzajemnego ubogacenia”.

- Ale judaizm to przecież inna religia, która nie uznaje nawet Bóstwa Pana Jezusa?

- Owszem, jednak papieże ery dialogu odkryli, iż Żydzi są naszymi starszymi braćmi w wierze, a Kościół „uznaje i docenia duchowe skarby narodu żydowskiego oraz jego religijne świadectwo składane Bogu”.

- Skoro tak jest, to czy wyznawcy judaizmu powinni w ogóle nawracać się na chrześcijaństwo?

- Nikt im tego nie zabrania.

- Ale czy Kościół w wymiarze instytucjonalnym im w tym pomaga?

- Byłoby to niezgodne z duchem Soboru Watykańskiego II. Nasze relacje z Żydami nie mogą prowadzić do „pomieszania naszej wzajemnej tożsamości jako ludzi wierzących” oraz muszą być wolne od „cienia podejrzenia o prozelityzm”. Stąd Papieska Rada ds. Jedności Chrześcijan w 2015 r. jasno zadeklarowała, że Kościół wyłącza wyznawców judaizmu spośród tych, do których kieruje nauczanie Chrystusa. (sic!)

- Czy nie jest to jednak niezgodne z tym, co Kościół nauczał wcześniej?

- Być może, czyż jednak nauczanie Pana Jezusa również nie było nowością dla współczesnych? Kościół nieustannie na nowo przeżywa doświadczenie swej wiary. Nie możemy przy tym zapominać, że nawet ponad tym, co po ludzku nazywamy zdrowym rozsądkiem i zasadami logicznego myślenia jest Duch, który wieje kędy chce…

* Słowa ujęte w cytaty w tym fragmencie są dosłownymi, lub niemal dosłownymi słowami hierarchów "kościoła" posoborowego.

*****************

Wiara katolicka a judaizm:

--------------------------

- Czy chrześcijańska miłość bliźniego obejmuje również współczesnych wyznawców judaizmu?

- Oczywiście, że tak.

- W czym powinna się ona zwłaszcza wyrażać?

- W pragnieniu ich nawrócenia , gdyż – jak nauczał Sobór Florencki – Żydzi „nie mogą dostąpić żywota wiecznego; lecz pójdą w ogień wieczny, który zgotowany jest diabłu i aniołom jego, jeżeli przed końcem życia nie będą przyłączeni do [Kościoła katolickiego]”, a to właśnie zbawienie jest najwyższym dla człowieka dobrem.

- Skąd wynikają tak stanowcze słowa?

- Wynikają wprost z nauczania Pana Jezusa, który rzekł: „Kto nie czci Syna, nie czci Ojca, który go posłał” (J 5 ,23).

- Czy na pewno możemy jednak odnieść te słowa również do narodu niegdyś wybranego przez Boga za swój lud?

- Z pewnością tak, gdyż Pan Jezus wyraźnie powiedział do Apostołów: „Idąc na cały świat, opowiadajcie ewangelię wszelkiemu stworzeniu. Kto uwierzy i ochrzci się, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony” (Mk 16, 15-16).

- Jak więc Kościół od wieków realizuje ten nakaz w stosunku do Żydów?

- Po pierwsze żarliwie modli się o ich nawrócenie, prosząc, aby „Bóg i Pan nasz zdjął zasłonę z ich serc, by i oni poznali Jezusa Chrystusa, Pana naszego”. Po drugie, usilnie stara się czynić wszystko, aby również do nich dotarła Dobra Nowina i aby „poznawszy światło prawdy, którą jest Chrystus, z ciemności swych zostali wybawieni”.

- Czy to dążenie może kiedyś ulec zmianie?

- Nie może, gdyż Kościół nie ma prawa zmieniać nauki i nakazów Pana Jezusa. Niemożliwe jest również, aby kierowany przez Ducha Świętego Urząd Nauczycielski Kościoła przez wieki mylił się w tak zasadniczej dla zbawienia ludzi sprawie. Bóg nie może zaprzeczać sam sobie.

Na podstawie m.in.: https://www.facebook.com/103667361545532/posts/163665892212345/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz